„Wilk, koza i kapusta” – recenzja gry

Chyba każdy z nas zna zagadkę dotyczącą tego, jak przewieźć na drugą stronę rzeki wilka , kozę i kapustę. Na jej podstawie powstała bardzo sprytna gra, wciągająca nie tylko starsze dzieci, ale także dorosłych.

Nigdy nie pamiętam, jak rozwiązać tę zagadkę. Tymczasem rozgrywka poszła mi bardzo dobrze. Jest bowiem logiczna, zmusza do zastanowienia, a zasady, choć na pierwszy rzut oka dość zawiłe, dają się łatwo zapamiętać.

Gra nie jest prosta. Wymaga kombinowania i pewnego sprytu, żeby tak rozmieszczać swoje wilki, kozy, kapusty i psy na statkach, by to one (a nie zwierzaki lub kapusta przeciwników) dopłynęły do wyspy. Oczywiście należy przy tym pamiętać, że wilk zjada kozy, a kozy kapustę… Myślę, że choć producent zaleca tę grę od 6 lat, w rzeczywistości pełną frajdę sprawi ona dopiero dzieciom powyżej ósmego roku życia. Na szczęście przewidziany jest także nieco uproszczony wariant gry i ten powinien usatysfakcjonować sześciolatków.

Wilk koza i kapusta_1

Gra należy do mojej ulubionej kategorii gier rodzinnych o zacięciu strategicznym. Nie ma tu nużącej powtarzalności charakterystycznej dla niektórych tradycyjnych planszówek, a grę można urozmaicać „niestandardowymi” posunięciami, takimi jak zatopienie statku, silny wiatr lub choroba morska. W zależności od zaawansowania graczy biorących udział w rozgrywce, stosować można różne taktyki, liczy się też pamięć, gdyż właściwy ruch zależy od aktualnej „załogi” statku.

Gra wykonana jest bardzo starannie, choć moim zdaniem instrukcja mogłaby być nieco bardziej przejrzysta.

Łukasz Świerżewski

ocena: 4+

Wilk koza i kapusta

Wilk, koza i kapusta
Autorzy: Valery Fourcade, Jean-Philippe Mars
wyd. Egmont, 2012
Sugerowany wiek graczy: 6+

(Dodano: 2013-03-13)

Komentarze Facebook

Dodaj komentarz