Gra edukacyjna „Zakupy” – recenzja

Dzieci od najmłodszych lat uwielbiają zabawę w sklep, a te nieco starsze z wielką chęcią robią zakupy. Sama czynność kupowania sprawia im ogromną frajdę i często niemiłosiernie meczą nią dorosłych.

Kapitan Nauka to edukacyjna seria obejmująca zagadki, gry i książeczki, które mają na celu wspomóc rozwój dziecka przez kreatywną zabawę. Materiały te opracowywane są przez specjalistów: psychologów, terapeutów i pedagogów, stanowią świetną zabawę nie tylko dla dzieci, lecz i też dla rodziców.

Gra edukacyjna „Zakupy”, to jeden z przykładów, jak za pomocą naprawdę niewielu elementów, można osiągnąć efekt wspaniałej, twórczej zabawy. Gra przeznaczona jest od 1 do 4 graczy, zawiera cztery kosze zakupowe, cztery dwustronne karty z listami zakupowymi (osiem różnych sklepów po sześć produktów), 48 żetonów przedstawiających 48 produktów ze wszystkich sklepów. Posiada aż 9 wariantów gry plus 3, dzięki którym można utrwalić nazwę produktów po angielsku (tu będzie konieczne pobranie słówek ze strony www.KapitanNauka.pl/zakupy).

Zakupy

Najprostszy wariant, przeznaczony dla najmłodszych dzieci, polega na wybraniu 6 produktów i dodaniu ich do koszyka. Następnie prosimy dziecko, by opowiedziało związaną z nimi historię, lub wytłumaczyło, dlaczego wybrało właśnie te. Możemy prosić, by wskazało ulubione, np. owoce czy warzywa, lub wybrało przedmioty o określonym kolorze lub kształcie. Żetony można też wykorzystać do ułożenia związanej z nimi bajki, mogą one pełnić funkcję ilustracji powieści.

Inna opcja to mistrz zakupów na czas, gdzie każdy z graczy losuje kartę z listą zakupów do jednego ze sklepów i otrzymuje jeden koszyk. Wszystkie żetony rozkłada się rysunkami do góry, a zadaniem graczy jest jak najszybsze odnalezienie wszystkich swoich produktów i włożenie ich do koszyka, kto pierwszy ten lepszy.

Ciekawym wariantem jest wspólna gra zawodników z wymyślonym graczem. Łowca okazji z kolei to już troszkę wyższa szkoła jazdy, polega między innymi na zapamiętaniu listy zakupów, dorośli mają na to 30 sekund, a dzieci minutę.

Nie przypuszczałam, że pozornie tak prosta gra, może dać tyle radości. Kolorowe elementy, dużo możliwości rozgrywek dopasowanych do różnego wieku, wszystko to powoduje, że trudno jest oderwać się od niej. Rewelacyjnie pomaga ćwiczyć koncentrację i pamięć, równocześnie bawiąc. Dorośli muszą mieć się na baczności, bo często okazuje się, że dzieci są zdecydowanie bardziej spostrzegawcze i potrafią zrobić zakupy w ekspresowym tempie. Atrakcyjność gry podnoszą dwujęzyczne podpisy pod produktami, które stanowią świetną pomoc przy wczesnej nauce języka angielskiego.

Można przy niej spędzić miło czas z dzieckiem w zdecydowanie dłuższym czasie, niż zalecane u najmłodszych 20 minut, a zakupy są bez kosztowe, nie obciążą naszej kieszeni, a dadzą dużo frajdy najmłodszym. Polecam.

Małgorzata Pyzik
Ocena 5

zakupy_3D_555px_szer (004)

Gra edukacyjna „Zakupy”

Kapitan Nauka
wyd. Edgard, 2017
wiek 3+

Dodaj komentarz