Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym zaprasza do pobrania najnowszej aplikacji przyrodniczej Mały Przyrodnik. Przygoda w Kazimierzu Dolnym.
Darmowa aplikacja do pobrania ze sklepu Google Play.
Interaktywna gra terenowa odwołuje się do idei „poznaj, zrozum, szanuj…”. To próba dotarcia z edukacją ekologiczną do młodego pokolenia opierająca się o myśl, że aby coś docenić i szanować, trzeba samodzielnie poznać i zrozumieć. Odbiorcami gry są rodziny i turyści indywidualni, którzy zechcą zwiedzać okolice Kazimierza Dolnego, korzystając z naszej edukacyjnej zabawy na smartfonach. Jest ona dostępna dla każdego, do bezpłatnego pobrania na urządzenia mobilne, poprzez Google App Store (Sklep Play), pod nazwą „Mały przyrodnik. Przygoda w Kazimierzu Dolnym”.
Aplikacja umożliwia wprowadzanie wyników (przy każdym punkcie wpisanie hasła będącego rozwiązaniem przygotowanego zadania – na zasadzie skojarzeń, pytań odnoszących się do rzeczywistości czy prostych aplikacji internetowych np. układanie puzzli) oraz bieżące śledzenie postępów uczestników gry.
Mamy do wyboru dwie trasy: po wąwozach lub nad Wisłą. Pierwsza z nich prowadzi przez najbardziej znane kazimierskie wąwozy – Norowy i Korzeniowy Dół. Jeśli ktoś lubi dłuższe wycieczki może dodatkowo zobaczyć ruiny zamku w Bochotnicy. Druga trasa to spacer wzdłuż największej polskiej rzeki – Wisły. Dotrzemy nią do punktu widokowego w malowniczej wiosce Męćmierz. W sumie na dwóch ww. trasach znajduje się 27 przystanków z zadaniami.
Gra jest bogato ilustrowana zdjęciami i filmikami, wykonanymi w większości przez pracowników merytorycznych Muzeum Przyrodniczego, a także Rafała Sieka i Maksa Skrzeczkowskiego. Jednak jej niepodważalny walor to autorskie rysunki, stworzone specjalnie do tego celu przez profesjonalnego ilustratora książek dla dzieci – Piotra Fąfrowicza. To nadaje jej unikalne walory estetyczne i kulturowe.
Aplikacja zawiera elementy grywalizacji, czyli mechaniki znanej z gier wideo czy planszowych, która motywuje do podejmowania aktywności przez użytkowników i sprawia, że chcą wciąż odkrywać kolejne etapy. Grywalizacja jest nowoczesnym trendem wykorzystywanym m.in. w marketingu, edukacji czy turystyce.