15 stycznia ukazał się singiel w wykonaniu Czesława Mozila „Szczęśliwi czasu nie
liczą” zapowiadający album „Dziecko się liczy”. Wydawnictwo to część najbardziej
muzycznej kampanii społeczno-edukacyjnej, która poprzez muzykę i matematykę
wspiera dzieci i młodzież w ich zdrowym oraz prawidłowym rozwoju emocjonalnym.
W utworze „Szczęśliwi czasu nie liczą” Czesław Mozil w sposób przyjemny, przystępny i
zrozumiały – nawet dla najmłodszych – pokazuje, co naprawdę liczy się w życiu. Do utworu
zrealizowano teledysk, który dostępny jest pod linkiem:
https://youtu.be/YOc0yuOVRbc?si=j4lUv1l4iojKK5UH

Bycie częścią kampanii Dziecko się liczy to dla mnie wyróżnienie i możliwość podkreślenia
mojego trwającego już od lat zaangażowania w sprawy społecznie ważne i potrzebne. Od
dawna jako artysta tworzę pod dzieci, dla dzieci, a czasem nawet z dziećmi, a baczna
obserwacja otaczającego nas obecnie świata pokazuje mi jednak boleśnie, jak bardzo obecnie
dziecko się NIE liczy, choć tak często mówi się jednak zupełnie co innego. Właśnie dlatego ta
kampania jest mi tak blisko i choć tworzenie większości materiałów na jej potrzeby mamy już
za sobą, to nadal poświęcam jej dużo swojej uwagi i czasu, bo dla mnie Dziecko się liczy i tak
będzie zawsze – mówi Czesław Mozil, muzyk i artysta oraz głos akcji Dziecko się liczy,
kojarzony z twórczością kierowaną do najmłodszych m.in. dzięki rolom dubbingowym
Olafa, projektowi „Grajkowie przyszłości”, czy piosenki „Leń”.
Utwór „Szczęśliwi czasu nie liczą” już jest dostępny na kanałach kampanii Dziecko Się Liczy
w serwisach streamingowych, znajdzie się również na albumie, który ukaże się w 2025
roku. Na wydawnictwo złoży się 12 utworów muzycznych, wykonywanych zarówno przez
dzieci, jak znanych i lubianych, przez różne pokolenia, artystów. Kolejne single z
zapowiadanego albumu ukażą się w kolejnych miesiącach. Wtedy też poznamy ich
wykonawców – popularne i lubiane postacie polskiej sceny muzycznej – zarówno te znane
od lat, jak i młode, wschodzące gwiazdy.
Razem z albumem muzycznym – który jest głównym elementem pierwszej edycji akcji
Dziecko się liczy – w ramach kampanii, powstaje szereg, różnego rodzaju materiałów
edukacyjnych, m.in. w formie broszur, opracowań, podcastów, videocastów, nagrań video,
gier i zabaw, scenariuszy lekcji czy quizów, które będą dostępna na stronie akcji i na jej
kanałach w mediach społecznościowych. Już teraz warto zajrzeć na dzieckosieliczy.pl i
pobrać lub tylko przeczytać dostępne tam materiały, przygotowane przez ekspertów
merytorycznych akcji, których grono będzie się stale rozszerzać.
Patronat nad akcją objęła Fundacja Świętego Mikołaja, która od lat w swojej działalności
stawia los i edukację najmłodszych jako główny cel swoich działań. Pomysłodawcą akcji jest
zespół wydawnictwa Karty Grabowskiego – firmy, która od lat wspomaga najmłodszych
w ich codziennych zmaganiach z nauką i uczy edukatorów, jak mogą wspierać je nie tylko
w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami –
kartygrabowskiego.pl.
Więcej informacji o kampanii na stronie dzieckosieliczy.pl oraz w mediach
społecznościowych kampanii.
Kampania Dziecko się Liczy:
„Dziecko się liczy” to kampania społeczno-edukacyjna, która powstała z potrzeby wsparcia
dzieci w ich emocjonalnym i psychicznym rozwoju. Za pośrednictwem muzyki i matematyki
pomaga się najmłodszym w lepszym zrozumieniu własnych emocji, uczuć, wartości,
zachowań i otaczającego ich świata.
Matematyka staje się tutaj pretekstem do odpowiedzi na fundamentalne pytanie: Co tak
naprawdę się liczy? Akcja zachęca również, by dzieci odważnie sięgały po swoje marzenia,
pokazały, że są ważne i LICZĄ SIĘ w świecie, ale przede wszystkim LICZĄ SIĘ dla siebie
i powinny LICZYĆ SIĘ dla swoich bliskich.
Akcja posiada 12 fundamentalnych wartości, które zostały zaszyte we wszystkich
materiałach, które będą udostępniane wszystkim grupom – od dzieci, przez młodzież i ich
opiekunów, aż po nauczycieli i edukatorów.
W pierwszej odsłonie kampanii główne przekazy zostaną przedstawione przy pomocy
albumu, w skład którego wchodzi 12 utworów muzycznych. Do ich wykonania zaproszone
zostały same dzieci, ale też gwiazdy znane i lubiane przez przedstawicieli różnych pokoleń.
Celem tej edycji jest skłonienie odbiorców przekazów do refleksji na tym, co się liczy
i powinno liczyć w życiu oraz zwrócenie szczególnej uwagi, że to właśnie dzieci powinny
znaleźć się w centrum uwagi.
„Dziecko się liczy” to kampania, która będzie kontynuowana w kolejnych latach. W każdym
kolejnym roku większy nacisk będzie kładziony na poszczególne problemy najmłodszych
związane z dorastaniem i zdrowym rozwojem emocjonalno-psychicznym oraz na znaczenie
matematyki, dostarczając jak najwięcej przystępnych materiałów i narzędzi do wspierania
dzieci ich poprawnym i szczęśliwym rozwoju.
Więcej na: dzieckosieliczy.pl
Wydawnictwo Karty Grabowskiego:
Pomysłodawcą akcji jest wydawnictwo Karty Grabowskiego, która od prawie 30 lat ułatwia
dzieciom naukę matematyki poprzez zabawę.
Dostrzegając, jak palącą jest potrzeba skupienia większej uwagi na dziecku i jego
emocjonalnym rozwoju, zespół Kart Grabowskiego stworzył założenia do kampanii i
powołał projekt do życia.
Karty Grabowskiego od początku istnienia stawiają dziecko w centrum uwagi. Produktu
firmy wspomagają najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką, zaś
przedstawiciele firmy uczą edukatorów, jak mogą wspierać najmłodszych nie tylko w nauce
matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami.
Wydawnictwo jest również pomysłodawcą Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia, czyli
darmowej akcji edukacyjnej dla szkół organizowanej od 2011 roku.
Więcej na: kartygrabowskiego.pl