„Dziecko Się Liczy” oddaje głos dzieciom.

Zobacz teledysk „Szybkie stopy, mądra głowa.


3 lutego ukazał się nowy singiel „Szybkie stopy, mądra głowa”, który znajdzie się
na zapowiadanym albumie „Dziecko Się Liczy”. Album jest częścią najbardziej
muzycznej kampanii społeczno-edukacyjnej „Dziecko Się Liczy”. Projekt poprzez
muzykę oraz matematykę wspiera dzieci i młodzież w ich zdrowym i prawidłowym
rozwoju emocjonalnym, dostarczając wielu przydatnych narzędzi zarówno
najmłodszym, ale też ich rodzicom, opiekunom oraz nauczycielom.
Utwór „Szybkie stopy, mądra głowa”, który wykonuje młody wokalista Maciej Chyła, a do
którego słowa napisała Monika Wydrzyńska, to hymn dziecięcej ciekawości świata. Słowa
piosenki w pełni oddają to, jak wiele różnych informacji i bodźców jest przyswajane przez
dziecko w okresie jego rozwoju i jak zdobywana przez nie w ten sposób wiedza jest ważna
dla jego postrzegania i rozumienia otaczającego świata. To jednocześnie pochwała dla
radości i lekkości jaką powinno nieść ze sobą dorastanie i odkrywanie tego, co naprawdę
liczy się w życiu – szczególnie, gdy ma się kilka lub kilkanaście lat.
„Szybkie stopy, mądra głowa”, to drugi singiel promujący album „Dziecko Się Liczy”, ale
jednocześnie pierwsza z piosenek, która jest wykonywana przez dziecko. Cała kampania
została przygotowana z myślą o dzieciach i dlatego to przede wszystkim im zostaje oddany
jej głos. Dodatkowo dla łatwiejszego odbioru utworu przez najmłodszych do prezentacji
jego przekazu została użyta animacja, która opowiada łatwą do zrozumienia i przyswojenia
przez najmłodszych historię. Do piosenek, które znajdą się w albumie zostanie stworzone w
sumie aż osiem animacji.
Utwór „Szybkie stopy, mądra głowa” jest już dostępny na kanałach kampanii w serwisach
streamingowch, a animacja do utworu m.in. w serwisie YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=9KMrVCuMyjw
W kampanii „Dziecko Się Liczy” to właśnie dziecko liczy się najbardziej i dlatego spora część
utworów stworzonych na jej potrzeby jest wykonywana właśnie przez wokalistów młodego
pokolenia. Podczas nagrywania poszczególnych piosenek w studio wielokrotnie widzieliśmy
ich radość i ekscytacje, wynikającą nie tylko z faktu, że dobrze się bawią i są częścią tego
projektu, ale też, że tworzą coś ważnego dla swoich rówieśników. Ci młodzi ludzie czują,
rozumieją i chcą często przekazać innym znacznie więcej niż może wydawać się nam
dorosłym, a najpiękniejsze jest to, że komunikują to wprost i często z dużym ładunkiem
emocjonalnym, którego nie sposób nie poczuć. Bardzo chciałbym by to właśnie kampania
„Dziecko Się Liczy” dała im możliwość wyrażania swoich emocji w każdy, odpowiadający ich
potrzebom, sposób. To właśnie dlatego oddajemy im głos, by mógł zostać usłyszany przez
wszystkich, ale przede wszystkim przez nich samych – mówi Mateusz Grabowski, jeden z
pomysłodawców kampanii „Dziecko Się Liczy”.
Album „Dziecko Się Liczy” ukaże się w 2025 roku. Na wydawnictwo złoży się 12 utworów
muzycznych, wykonywanych zarówno przez dzieci, jak znanych i lubianych, przez różne
pokolenia, artystów. Kolejne single będą ukazywać się w kilkutygodniowych odstępach.
Pierwszym singlem promującym wydawnictwo jest numer „Szczęśliwi czasu nie liczą” w
wykonaniu Czesława Mozila: https://youtu.be/YOc0yuOVRbc?si=SdFCB26nO6mf4r4J
Razem z albumem muzycznym – który jest głównym elementem pierwszej edycji akcji
Dziecko Się Liczy – w ramach kampanii, powstaje szereg, różnego rodzaju materiałów
edukacyjnych, m.in. w formie broszur, opracowań, podcastów, videocastów, nagrań video,
gier i zabaw, scenariuszy lekcji czy quizów, które będą dostępna na stronie akcji i na jej
kanałach w mediach społecznościowych. Już teraz warto zajrzeć na www.dzieckosieliczy.pl ,
przeczytać albo wysłuchać dostępne tam materiały, przygotowane przez ekspertów
merytorycznych akcji, których grono będzie się rozszerzać.
Patronat nad akcją objęła Fundacja Świętego Mikołaja, która od lat w swojej działalności
stawia los i edukację najmłodszych jako główny cel swoich działań. Pomysłodawcą akcji jest
zespół wydawnictwa Karty Grabowskiego – firmy, która od lat wspomaga najmłodszych
w ich codziennych zmaganiach z nauką i uczy edukatorów, jak mogą wspierać je nie tylko
w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami –
kartygrabowskiego.pl.
Więcej informacji o kampanii na stronie www.dzieckosieliczy.pl oraz w mediach
społecznościowych kampanii.

Kampania Dziecko Się Liczy:
„Dziecko Się Liczy” to kampania społeczno-edukacyjna, która powstała z potrzeby wsparcia
dzieci w ich emocjonalnym i psychicznym rozwoju. Za pośrednictwem muzyki i matematyki
pomaga się najmłodszym w lepszym zrozumieniu własnych emocji, uczuć, wartości,
zachowań i otaczającego ich świata.
Matematyka staje się tutaj pretekstem do odpowiedzi na fundamentalne pytanie: Co tak
naprawdę się liczy? Akcja zachęca również, by dzieci odważnie sięgały po swoje marzenia,
pokazały, że są ważne i LICZĄ SIĘ w świecie, ale przede wszystkim LICZĄ SIĘ dla siebie
i powinny LICZYĆ SIĘ dla swoich bliskich.
Akcja posiada 12 fundamentalnych wartości, które zostały zaszyte we wszystkich
materiałach, które będą udostępniane wszystkim grupom – od dzieci, przez młodzież i ich
opiekunów, aż po nauczycieli i edukatorów.
W pierwszej odsłonie kampanii główne przekazy zostaną przedstawione przy pomocy
albumu, w skład którego wchodzi 12 utworów muzycznych. Do ich wykonania zaproszone
zostały same dzieci, ale też gwiazdy znane i lubiane przez przedstawicieli różnych pokoleń.
Celem tej edycji jest skłonienie odbiorców przekazów do refleksji na tym, co się liczy
i powinno liczyć w życiu oraz zwrócenie szczególnej uwagi, że to właśnie dzieci powinny
znaleźć się w centrum uwagi.
„Dziecko Się Liczy” to kampania, która będzie kontynuowana w kolejnych latach. W każdym
kolejnym roku większy nacisk będzie kładziony na poszczególne problemy najmłodszych
związane z dorastaniem i zdrowym rozwojem emocjonalno-psychicznym oraz na znaczenie
matematyki, dostarczając jak najwięcej przystępnych materiałów i narzędzi do wspierania
dzieci ich poprawnym i szczęśliwym rozwoju.
Więcej na: dzieckosieliczy.pl
Wydawnictwo Karty Grabowskiego:
Pomysłodawcą akcji jest wydawnictwo Karty Grabowskiego, która od prawie 30 lat ułatwia
dzieciom naukę matematyki poprzez zabawę.
Dostrzegając, jak palącą jest potrzeba skupienia większej uwagi na dziecku i jego
emocjonalnym rozwoju, zespół Kart Grabowskiego stworzył założenia do kampanii i
powołał projekt do życia.
Karty Grabowskiego od początku istnienia stawiają dziecko w centrum uwagi. Produktu
firmy wspomagają najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką, zaś
przedstawiciele firmy uczą edukatorów, jak mogą wspierać najmłodszych nie tylko w nauce
matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami.
Wydawnictwo jest również pomysłodawcą Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia, czyli
darmowej akcji edukacyjnej dla szkół organizowanej od 2011 roku.

Dodaj komentarz


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.