Zobacz teledysk „Szybkie stopy, mądra głowa.

3 lutego ukazał się nowy singiel „Szybkie stopy, mądra głowa”, który znajdzie się
na zapowiadanym albumie „Dziecko Się Liczy”. Album jest częścią najbardziej
muzycznej kampanii społeczno-edukacyjnej „Dziecko Się Liczy”. Projekt poprzez
muzykę oraz matematykę wspiera dzieci i młodzież w ich zdrowym i prawidłowym
rozwoju emocjonalnym, dostarczając wielu przydatnych narzędzi zarówno
najmłodszym, ale też ich rodzicom, opiekunom oraz nauczycielom.
Utwór „Szybkie stopy, mądra głowa”, który wykonuje młody wokalista Maciej Chyła, a do
którego słowa napisała Monika Wydrzyńska, to hymn dziecięcej ciekawości świata. Słowa
piosenki w pełni oddają to, jak wiele różnych informacji i bodźców jest przyswajane przez
dziecko w okresie jego rozwoju i jak zdobywana przez nie w ten sposób wiedza jest ważna
dla jego postrzegania i rozumienia otaczającego świata. To jednocześnie pochwała dla
radości i lekkości jaką powinno nieść ze sobą dorastanie i odkrywanie tego, co naprawdę
liczy się w życiu – szczególnie, gdy ma się kilka lub kilkanaście lat.
„Szybkie stopy, mądra głowa”, to drugi singiel promujący album „Dziecko Się Liczy”, ale
jednocześnie pierwsza z piosenek, która jest wykonywana przez dziecko. Cała kampania
została przygotowana z myślą o dzieciach i dlatego to przede wszystkim im zostaje oddany
jej głos. Dodatkowo dla łatwiejszego odbioru utworu przez najmłodszych do prezentacji
jego przekazu została użyta animacja, która opowiada łatwą do zrozumienia i przyswojenia
przez najmłodszych historię. Do piosenek, które znajdą się w albumie zostanie stworzone w
sumie aż osiem animacji.
Utwór „Szybkie stopy, mądra głowa” jest już dostępny na kanałach kampanii w serwisach
streamingowch, a animacja do utworu m.in. w serwisie YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=9KMrVCuMyjw
W kampanii „Dziecko Się Liczy” to właśnie dziecko liczy się najbardziej i dlatego spora część
utworów stworzonych na jej potrzeby jest wykonywana właśnie przez wokalistów młodego
pokolenia. Podczas nagrywania poszczególnych piosenek w studio wielokrotnie widzieliśmy
ich radość i ekscytacje, wynikającą nie tylko z faktu, że dobrze się bawią i są częścią tego
projektu, ale też, że tworzą coś ważnego dla swoich rówieśników. Ci młodzi ludzie czują,
rozumieją i chcą często przekazać innym znacznie więcej niż może wydawać się nam
dorosłym, a najpiękniejsze jest to, że komunikują to wprost i często z dużym ładunkiem
emocjonalnym, którego nie sposób nie poczuć. Bardzo chciałbym by to właśnie kampania
„Dziecko Się Liczy” dała im możliwość wyrażania swoich emocji w każdy, odpowiadający ich
potrzebom, sposób. To właśnie dlatego oddajemy im głos, by mógł zostać usłyszany przez
wszystkich, ale przede wszystkim przez nich samych – mówi Mateusz Grabowski, jeden z
pomysłodawców kampanii „Dziecko Się Liczy”.
Album „Dziecko Się Liczy” ukaże się w 2025 roku. Na wydawnictwo złoży się 12 utworów
muzycznych, wykonywanych zarówno przez dzieci, jak znanych i lubianych, przez różne
pokolenia, artystów. Kolejne single będą ukazywać się w kilkutygodniowych odstępach.
Pierwszym singlem promującym wydawnictwo jest numer „Szczęśliwi czasu nie liczą” w
wykonaniu Czesława Mozila: https://youtu.be/YOc0yuOVRbc?si=SdFCB26nO6mf4r4J
Razem z albumem muzycznym – który jest głównym elementem pierwszej edycji akcji
Dziecko Się Liczy – w ramach kampanii, powstaje szereg, różnego rodzaju materiałów
edukacyjnych, m.in. w formie broszur, opracowań, podcastów, videocastów, nagrań video,
gier i zabaw, scenariuszy lekcji czy quizów, które będą dostępna na stronie akcji i na jej
kanałach w mediach społecznościowych. Już teraz warto zajrzeć na www.dzieckosieliczy.pl ,
przeczytać albo wysłuchać dostępne tam materiały, przygotowane przez ekspertów
merytorycznych akcji, których grono będzie się rozszerzać.
Patronat nad akcją objęła Fundacja Świętego Mikołaja, która od lat w swojej działalności
stawia los i edukację najmłodszych jako główny cel swoich działań. Pomysłodawcą akcji jest
zespół wydawnictwa Karty Grabowskiego – firmy, która od lat wspomaga najmłodszych
w ich codziennych zmaganiach z nauką i uczy edukatorów, jak mogą wspierać je nie tylko
w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami –
kartygrabowskiego.pl.
Więcej informacji o kampanii na stronie www.dzieckosieliczy.pl oraz w mediach
społecznościowych kampanii.
Kampania Dziecko Się Liczy:
„Dziecko Się Liczy” to kampania społeczno-edukacyjna, która powstała z potrzeby wsparcia
dzieci w ich emocjonalnym i psychicznym rozwoju. Za pośrednictwem muzyki i matematyki
pomaga się najmłodszym w lepszym zrozumieniu własnych emocji, uczuć, wartości,
zachowań i otaczającego ich świata.
Matematyka staje się tutaj pretekstem do odpowiedzi na fundamentalne pytanie: Co tak
naprawdę się liczy? Akcja zachęca również, by dzieci odważnie sięgały po swoje marzenia,
pokazały, że są ważne i LICZĄ SIĘ w świecie, ale przede wszystkim LICZĄ SIĘ dla siebie
i powinny LICZYĆ SIĘ dla swoich bliskich.
Akcja posiada 12 fundamentalnych wartości, które zostały zaszyte we wszystkich
materiałach, które będą udostępniane wszystkim grupom – od dzieci, przez młodzież i ich
opiekunów, aż po nauczycieli i edukatorów.
W pierwszej odsłonie kampanii główne przekazy zostaną przedstawione przy pomocy
albumu, w skład którego wchodzi 12 utworów muzycznych. Do ich wykonania zaproszone
zostały same dzieci, ale też gwiazdy znane i lubiane przez przedstawicieli różnych pokoleń.
Celem tej edycji jest skłonienie odbiorców przekazów do refleksji na tym, co się liczy
i powinno liczyć w życiu oraz zwrócenie szczególnej uwagi, że to właśnie dzieci powinny
znaleźć się w centrum uwagi.
„Dziecko Się Liczy” to kampania, która będzie kontynuowana w kolejnych latach. W każdym
kolejnym roku większy nacisk będzie kładziony na poszczególne problemy najmłodszych
związane z dorastaniem i zdrowym rozwojem emocjonalno-psychicznym oraz na znaczenie
matematyki, dostarczając jak najwięcej przystępnych materiałów i narzędzi do wspierania
dzieci ich poprawnym i szczęśliwym rozwoju.
Więcej na: dzieckosieliczy.pl
Wydawnictwo Karty Grabowskiego:
Pomysłodawcą akcji jest wydawnictwo Karty Grabowskiego, która od prawie 30 lat ułatwia
dzieciom naukę matematyki poprzez zabawę.
Dostrzegając, jak palącą jest potrzeba skupienia większej uwagi na dziecku i jego
emocjonalnym rozwoju, zespół Kart Grabowskiego stworzył założenia do kampanii i
powołał projekt do życia.
Karty Grabowskiego od początku istnienia stawiają dziecko w centrum uwagi. Produktu
firmy wspomagają najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką, zaś
przedstawiciele firmy uczą edukatorów, jak mogą wspierać najmłodszych nie tylko w nauce
matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami.
Wydawnictwo jest również pomysłodawcą Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia, czyli
darmowej akcji edukacyjnej dla szkół organizowanej od 2011 roku.