Majka Jeżowska dołącza do artystów kampanii „Dziecko Się Liczy”

28 marca ukazał się piąty singiel z albumu „Dziecko Się Liczy” – utwór „Dzisiaj”. Znana i lubiana już od kilku pokoleń Majka Jeżowska zachęca, by poświęcić czas na samodzielne odkrywanie prawdy o otaczającym nas świecie. Premiera całego albumu z utworami wspierającymi najmłodszych w ich rozwoju będzie miała miejsce w czerwcu 2025 r. Już dziś na kanałach kampanii, w serwisach streamingowych oraz w mediach społecznościowych posłuchać można części utworów przygotowanych specjalnie z myślą o zdrowym rozwoju emocjonalnym dzieci i młodzieży, które wykonują: Czesław Mozil, Magda Bereda, Maciej Chyła oraz Laura Bączkiewicz. „Dziecko Się Liczy” to najbardziej muzyczna kampania o emocjach oraz zdrowym rozwoju najmłodszych, która poprzez muzykę oraz matematykę wspiera i zwraca uwagę na prawidłowy rozwój najmłodszych w dzisiejszym świecie.

Utwór „Dzisiaj”, wykonywany przez Majkę Jeżowską został napisany przez Monikę Wydrzyńską z myślą o pobudzaniu w dzieciach ciekawości świata i nie przyjmowaniu wszystkiego za pewnik. Zachęca do tego by nie dać się zamknąć w kluczu gotowych odpowiedzi, ale otworzyć się na dyskusje, wyciąganie wniosków i podejmowanie świadomych decyzji. Intencją autorki piosenki było pokazanie, że świat, który nas otacza nie jest stały – sytuacje, ludzie i warunki ulegają ciągłym zmianą – dlatego bezrefleksyjne branie czegoś za pewnik może prowadzić do niemiłych zaskoczeń lub rozczarowań. Warto zatem przewidywać możliwość wystąpienia trudności i zawsze mieć przygotowany plan B, który zapewnia poczucie spokoju i bezpieczeństwa. Słowa piosenki zachęcają również do działania i nieodwlekania rzeczy na później oraz do polegania na sobie i samodzielnym odkrywaniu wielu prawd.

Teledysk do piosenki „Dzisiaj” dostępny jest pod adresem: https://youtu.be/bMNLAHYvUB8?si=8cfURmSQRGv4t3an

Moja muzyczna przygoda zawsze była mocno powiązana z najmłodszą publicznością i muszę przyznać, że od lat wykonuję utwory, na których wychowało się już wiele pokoleń dzieci. Moja twórczość dla najmłodszych rozpoczęła się, gdy sama zostałam mamą i zauważyłam, że muzyka dla dzieci w Polsce jest bardzo niskiej jakości, a jej oferta jest bardzo uboga. Obserwowałam jak bardzo mój syn w wieku dziecięcym potrzebował kontaktu z piosenkami, których teksty pozwoliłyby mu poznawać świat czy wnosić do jego życia jakąś wartość i pozytywne emocje. Ale takich utworów było niestety bardzo mało. Teraz jest ich oczywiście znacznie więcej, choć nadal są one niestety często niskiej jakości. Gdy przedstawiono mi propozycję wzięcia udziału w projekcie Dziecko Się Liczy i poznałam słowa utworu oraz skomponowaną do nich muzykę wiedziałam, że powstający w ramach kampanii album wypełni nadal istniejącą lukę, a w dodatku może wnieść bardzo dużo w zdrowy rozwój emocjonalny młodego pokolenia. Poczułam, że to przedłużenie misji, której jestem częścią już od wielu lat i że bardzo chcę nią pozostać. Stąd też decyzja o dołączeniu do Dziecko Się Liczy Team była dla mnie oczywistamówi Majka Jeżowska, artystka, piosenkarka i kompozytorka, która od lat tworzy i wykonuje piosenki dla najmłodszych.

„Dzisiaj” jest już piątym singlem, który promuje album „Dziecko Się Liczy” oraz wartości będące fundamentami kampanii, której celem jest zwrócenie uwagi na osobę dziecka mierzącego się często z trudniejszymi wyzwaniami, trudnościami i emocjami, niż dorosły człowiek. Piosenka posiada teledysk, w którym poza Majką Jeżowską wystąpiły również członkinie zespołu Teddys Army.

Utworu „Dzisiaj” można już posłuchać na kanałach kampanii w serwisach streamingowch, a klip do niego zobaczyć również m.in. w serwisie YouTube: https://youtu.be/bMNLAHYvUB8?si=8cfURmSQRGv4t3an

W ramach tegorocznej edycji kampanii Dziecko Się Liczy chcemy pokazać najmłodszym między innymi, że nie warto przyjmować wszystkiego za pewnik, bo otaczający nas świat, w swojej obecnej dynamice, zmienia się bardzo szybko. W związku z tym rolą każdego, bez względu na wiek, jest poszukiwanie informacji i odpowiedzi opartych na własnej wiedzy, wnioskach i intuicji. I są to działania, których nie można odkładać na później, tylko jak najszybciej wcielić je w swoją codzienności by móc przygotować się na nieoczekiwane i uniknąć niepotrzebnych rozczarowań mówi Mateusz Grabowski, jeden z pomysłodawców kampanii „Dziecko Się Liczy”.

Album „Dziecko Się Liczy” ukaże się już w czerwcu 2025 r. Na wydawnictwo złoży się 12 utworów muzycznych, wykonywanych zarówno przez dzieci, jak znanych i lubianych, przez różne pokolenia, artystów.

Razem z albumem muzycznym – który jest głównym elementem pierwszej edycji akcji Dziecko Się Liczy – w ramach kampanii, powstaje szereg, różnego rodzaju materiałów edukacyjnych, m.in. w formie broszur, opracowań, podcastów, videocastów, nagrań video, gier i zabaw, scenariuszy lekcji czy quizów, które będą dostępna na stronie akcji i na jej kanałach w mediach społecznościowych. Już teraz warto zajrzeć na www.dzieckosieliczy.pl i pobrać lub tylko przeczytać albo wysłuchać dostępne tam materiały, przygotowane przez ekspertów merytorycznych akcji, których grono będzie się stale rozszerzać.

Patronat nad akcją objęła Fundacja Świętego Mikołaja, która od lat w swojej działalności stawia los i edukację najmłodszych jako główny cel swoich działań. Pomysłodawcą akcji jest zespół wydawnictwa Karty Grabowskiego – firmy, która od lat wspomaga najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką i uczy edukatorów, jak mogą wspierać je nie tylko w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami – kartygrabowskiego.pl.

Więcej informacji o kampanii na stronie www.dzieckosieliczy.pl oraz w mediach społecznościowych kampanii.

Kampania Dziecko Się Liczy:

„Dziecko Się Liczy” to kampania społeczno-edukacyjna, która powstała z potrzeby wsparcia dzieci w ich emocjonalnym i psychicznym rozwoju. Za pośrednictwem muzyki i matematyki pomaga się najmłodszym w lepszym zrozumieniu własnych emocji, uczuć, wartości, zachowań i otaczającego ich świata. 

Matematyka staje się tutaj pretekstem do odpowiedzi na fundamentalne pytanie: Co tak naprawdę się liczy? Akcja zachęca również, by dzieci odważnie sięgały po swoje marzenia, pokazały, że są ważne i LICZĄ SIĘ w świecie, ale przede wszystkim LICZĄ SIĘ dla siebie i powinny LICZYĆ SIĘ dla swoich bliskich.

Akcja posiada 12 fundamentalnych wartości, które zostały zaszyte we wszystkich materiałach, które będą udostępniane wszystkim grupom – od dzieci, przez młodzież i ich opiekunów, aż po nauczycieli i edukatorów.

W pierwszej odsłonie kampanii główne przekazy zostaną przedstawione przy pomocy albumu, w skład którego wchodzi 12 utworów muzycznych. Do ich wykonania zaproszone zostały same dzieci, ale też gwiazdy znane i lubiane przez przedstawicieli różnych pokoleń. Celem tej edycji jest skłonienie odbiorców przekazów do refleksji na tym, co się liczy i powinno liczyć w życiu oraz zwrócenie szczególnej uwagi, że to właśnie dzieci powinny znaleźć się w centrum uwagi.

„Dziecko Się Liczy” to kampania, która będzie kontynuowana w kolejnych latach. W każdym kolejnym roku większy nacisk będzie kładziony na poszczególne problemy najmłodszych związane z dorastaniem i zdrowym rozwojem emocjonalno-psychicznym oraz na znaczenie matematyki, dostarczając jak najwięcej przystępnych materiałów i narzędzi do wspierania dzieci ich poprawnym i szczęśliwym rozwoju.

Więcej na: dzieckosieliczy.pl

Wydawnictwo Karty Grabowskiego:

Pomysłodawcą akcji jest wydawnictwo Karty Grabowskiego, która od prawie 30 lat ułatwia dzieciom naukę matematyki poprzez zabawę.

Dostrzegając, jak palącą jest potrzeba skupienia większej uwagi na dziecku i jego emocjonalnym rozwoju, zespół Kart Grabowskiego stworzył założenia do kampanii i powołał projekt do życia.

Karty Grabowskiego od początku istnienia stawiają dziecko w centrum uwagi. Produktu firmy wspomagają najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką, zaś przedstawiciele firmy uczą edukatorów, jak mogą wspierać najmłodszych nie tylko w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami. 

Wydawnictwo jest również pomysłodawcą Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia, czyli darmowej akcji edukacyjnej dla szkół organizowanej od 2011 roku.

Więcej na: kartygrabowskiego.pl

Dodaj komentarz


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.