
Kampania społeczno-edukacyjna Dziecko się liczy, której głównym celem jest wsparcie rozwoju emocjonalnego i społecznego najmłodszych za pomocą muzyki i matematyki, nabiera tempa. Do sieci trafił właśnie najnowszy utwór z albumu towarzyszącego akcji – „Uła uła ułamki”. Za jego wykonanie odpowiada Monika Mimi Wydrzyńska – wokalistka, autorka tekstów i współtwórczyni muzycznego języka całej kampanii, która napisała słowa do wszystkich 12 piosenek tworzonych na potrzeby albumu promującego akcję.
Dziecko się Liczy to pierwsza w Polsce kampania, która poprzez muzykę sposób łączy świat emocji i matematyki– dwóch pozornie odległych dziedzin, które wspólnie potrafią skutecznie wspierać rozwój dzieci i młodzieży. Jej celem jest nie tylko pomoc dzieciom w nauce i odkrywaniu siebie, ale też wsparcie rodziców, nauczycieli i opiekunów w budowaniu uważnych i empatycznych relacji z młodym człowiekiem.
– Pisząc teksty do piosenek w ramach Dziecko się Liczy, za każdym razem starałam się spojrzeć na świat oczami dziecka. Takiego, które czuje bardzo mocno, ale nie zawsze potrafi nazwać to, co czuje. Takiego, które chce się uczyć, ale potrzebuje radości i poczucia bezpieczeństwa. „Uła uła ułamki” to rytmiczny, zabawny i edukacyjny utwór, który pokazuje, że matematyka może być bliska emocjom, a ułamki… nie muszą dzielić. Dla mnie osobiście ta kampania to więcej niż projekt – to ważna, prawdziwa rozmowa z dziećmi i dorosłymi o tym, co się naprawdę liczy – mówi Monika Mimi Wydrzyńska.

Piosenka „Uła uła ułamki” dostępna jest już na wszystkich serwisach streamingowych: https://dub.link/OojPdIj
Premiera singla „Uła uła ułamki” zapowiada cały album – płytę składającą się z 12 utworów muzycznych, które powstały we współpracy z dziećmi oraz znanymi artystami. Wśród artystów można usłyszeć m.in. Majkę Jeżowską, Magdę Beredę oraz Czesława Mozila. Wydawnictwo ukaże się 30 maja.
Eksperci zaangażowani w kampanię podkreślają, że emocje są fundamentem prawidłowego rozwoju dziecka. Już od najmłodszych lat dzieci uczą się rozpoznawania i nazywania emocji poprzez kontakt z dorosłymi – przede wszystkim rodzicami i nauczycielami. To oni mają kluczową rolę w kształtowaniu odporności emocjonalnej, a zarazem w budowaniu zdrowych relacji, samoświadomości i poczucia własnej wartości.
– Dzieci rozwijają się poprzez relacje, rozmowy, obserwację i naśladownictwo. To, jak my – dorośli – reagujemy na ich emocje, jak uczymy je przeżywać i nazywać, ma ogromne znaczenie dla ich dobrostanu. Zdolność mówienia o emocjach to podstawa budowania empatii i zdrowych więzi. A dziś, w świecie przebodźcowania i pośpiechu, te kompetencje są niezbędne nie tylko dzieciom, ale i nam – dorosłym – tłumaczy psycholożka dziecięca i ekspertka kampanii, Agnieszka Balla.
Dlatego właśnie w kampanii Dziecko się Liczy postawiono na muzykę – jako naturalne narzędzie angażujące, pobudzające emocje i sprzyjające zapamiętywaniu. Piosenki łączą rytm, ruch i humor z przekazem edukacyjnym. Każda z nich porusza inny temat ważny z perspektywy dziecka: od radzenia sobie z trudnymi emocjami, przez przyjaźń i współpracę, aż po zagadnienia matematyczne.
Kampania Dziecko się Liczy to również materiały edukacyjne dla rodziców i nauczycieli – broszury, scenariusze zajęć, podcasty, gry i quizy – które pomogą rozmawiać z dziećmi o emocjach i matematyce w przystępny sposób. Wszystkie zasoby są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej akcji i jej kanałach społecznościowych.
Za pomysł i realizację kampanii odpowiada wydawnictwo Karty Grabowskiego, które od lat tworzy innowacyjne narzędzia do nauki matematyki w duchu uważności, empatii i zabawy. Patronatem akcję objęła Fundacja Świętego Mikołaja, a w gronie ekspertów znaleźli się m.in. dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska i psycholog Agnieszka Balla.
„Muzyka, która łączy. Matematyka, która nie dzieli. Akcja, która pokazuje, co się liczy.”
Tym hasłem organizatorzy kampanii podsumowują jej ideę. Bo dzieci – ich emocje, potrzeby, potencjał – naprawdę się liczą.
Więcej informacji oraz dostęp do materiałów edukacyjnych i muzycznych:
www.dzieckosieliczy.pl
Kampania Dziecko Się Liczy:
„Dziecko Się Liczy” to kampania społeczno-edukacyjna, która powstała z potrzeby wsparcia dzieci w ich emocjonalnym i psychicznym rozwoju. Za pośrednictwem muzyki i matematyki pomaga się najmłodszym w lepszym zrozumieniu własnych emocji, uczuć, wartości, zachowań i otaczającego ich świata.
Matematyka staje się tutaj pretekstem do odpowiedzi na fundamentalne pytanie: Co tak naprawdę się liczy? Akcja zachęca również, by dzieci odważnie sięgały po swoje marzenia, pokazały, że są ważne i LICZĄ SIĘ w świecie, ale przede wszystkim LICZĄ SIĘ dla siebie i powinny LICZYĆ SIĘ dla swoich bliskich.
Akcja posiada 12 fundamentalnych wartości, które zostały zaszyte we wszystkich materiałach, które będą udostępniane wszystkim grupom – od dzieci, przez młodzież i ich opiekunów, aż po nauczycieli i edukatorów.
W pierwszej odsłonie kampanii główne przekazy zostaną przedstawione przy pomocy albumu, w skład którego wchodzi 12 utworów muzycznych. Do ich wykonania zaproszone zostały same dzieci, ale też gwiazdy znane i lubiane przez przedstawicieli różnych pokoleń. Celem tej edycji jest skłonienie odbiorców przekazów do refleksji na tym, co się liczy i powinno liczyć w życiu oraz zwrócenie szczególnej uwagi, że to właśnie dzieci powinny znaleźć się w centrum uwagi.
„Dziecko Się Liczy” to kampania, która będzie kontynuowana w kolejnych latach. W każdym kolejnym roku większy nacisk będzie kładziony na poszczególne problemy najmłodszych związane z dorastaniem i zdrowym rozwojem emocjonalno-psychicznym oraz na znaczenie matematyki, dostarczając jak najwięcej przystępnych materiałów i narzędzi do wspierania dzieci ich poprawnym i szczęśliwym rozwoju.
Więcej na: dzieckosieliczy.pl
Wydawnictwo Karty Grabowskiego:
Pomysłodawcą akcji jest wydawnictwo Karty Grabowskiego, która od prawie 30 lat ułatwia dzieciom naukę matematyki poprzez zabawę.
Dostrzegając, jak palącą jest potrzeba skupienia większej uwagi na dziecku i jego emocjonalnym rozwoju, zespół Kart Grabowskiego stworzył założenia do kampanii i powołał projekt do życia.
Karty Grabowskiego od początku istnienia stawiają dziecko w centrum uwagi. Produktu firmy wspomagają najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką, zaś przedstawiciele firmy uczą edukatorów, jak mogą wspierać najmłodszych nie tylko w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami.
Wydawnictwo jest również pomysłodawcą Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia, czyli darmowej akcji edukacyjnej dla szkół organizowanej od 2011 roku.
Więcej na: kartygrabowskiego.pl