Ekologia na wagę…miodu! Wrześniowa odsłona akcji „Bądź EKO – podaj dalej” w Galerii Północnej

Co mają wspólnego pszczoły, recykling i codzienne wybory konsumenckie? Odpowiedź na to pytanie poznają uczestnicy wrześniowej edycji cyklu „Bądź EKO – podaj dalej”, która odbędzie się 13 września w Galerii Północnej. Podczas wydarzenia będzie można oddać niepotrzebne rzeczy do ponownego wykorzystania, wziąć udział w warsztatach tworzenia świec z wosku pszczelego i przekonać się, że nawet niewielki gest ma znaczenie, zarówno dla środowiska, jak i dla innych ludzi.

Zrób porządek i podziel się

W pasażu galerii stanie punkt zbiórki, do którego można przynosić ubrania, buty, zabawki i książki w dobrym stanie. Książki powinny być wydane po 1995 roku – z wyłączeniem m.in. podręczników, czasopism i zniszczonych egzemplarzy. Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminie akcji. Dzięki temu przekazane przedmioty będą mogły zostać wykorzystane ponownie i trafić do nowych właścicieli.  Akcja ma charakter praktyczny i edukacyjny: pokazuje, że przedmioty, które tracą wartość w jednym domu, mogą wciąż być cenne gdzie indziej.

Każdy, kto przyniesie minimum 3 kg przedmiotów (lub 5 kg książek), otrzyma nagrodę – naturalny miód pszczeli w różnych smakach. Dla szczególnie zaangażowanych uczestników przewidziano więcej nagród – im większy wkład w zbiórkę, tym słodsza nagroda.

Liczymy się z naturą

Na specjalnej ściance pomiarowej będzie można na bieżąco śledzić łączną wagę przyniesionych rzeczy. To nie tylko element zabawy i rywalizacji, ale także sposób na uświadomienie sobie skali wspólnego działania. Ponadto zostanie przygotowany raport środowiskowy prezentujący m.in. wpływ akcji na zmniejszenie śladu węglowego i wodnego.

Pszczoły w roli głównej

Warsztaty tworzenia świeczek z węzy pszczelej będą okazją do odkrycia wyjątkowych właściwości naturalnego wosku i wykonania pachnącej, ekologicznej ozdoby. Towarzysząca wydarzeniu wystawa uli z recyklingu, stworzonych z elektrośmieci w ramach projektu „Od pralki do ula” pokaże, że odpady mogą zyskać nowe, zaskakujące życie.  Będzie to także szansa, aby poznać ciekawostki o codziennym życiu pszczół i ich niezastąpionej roli w ekosystemie.

Dlaczego warto?

Galeria Północna konsekwentnie pokazuje, że ekologia może być praktyką, a nie tylko teorią. Według danych Fundacji Odzyskaj Środowisko, partnera inicjatywy, w Polsce każdego roku tysiące ton ubrań i tekstyliów trafia na wysypiska, choć mogłyby być ponownie wykorzystane lub przerobione. Zbiórki takie jak „Bądź EKO – podaj dalej” to sposób, by zatrzymać ten proces, zmniejszyć ilość odpadów, oszczędzać surowce i promować gospodarkę obiegu zamkniętego. Co ważne, część wartości zebranych przedmiotów zostanie przeznacza na cele charytatywne, dzięki czemu inicjatywa ma także społeczny wymiar.

Jako Galeria Północna konsekwentnie rozwijamy inicjatywy, które łączą zakupy z odpowiedzialnością społeczną i ekologiczną. „Bądź EKO – podaj dalej” to przykład, jak dzięki wspólnemu zaangażowaniu możemy nie tylko zmniejszać ilość odpadów, ale też tworzyć modę na świadome wybory – zaznacza Barbara Andrzejewska, Dyrektor Marketingu Galerii Północnej.

Gdzie: Galeria Północna, Warszawa
Kiedy: 13 września, godz. 11:00-19:00

Więcej o akcji na stronie www.galeriapolnocna.pl

***

Galeria Północna to nowoczesna, rodzinna galeria handlowa w północnej części Warszawy, pierwsza czwartej generacji w tej części miasta. Mający 64,5 tys. m kw. obiekt stworzony został z myślą o osobach uwielbiających zakupy, ale także aktywną formę spędzania czasu wolnego. Na ofertę galerii, obejmującą aż 15 segmentów, składa się dziś niemal 200 najemców.  Wśród marek dostępnych w Północnej można wymienić m.in.: H&M, Reserved, Sinsay, Mango, Kappahl, TK Maxx, HalfPrice, Tatuum, New Yorker, CCC, Deichmann, MODIVO x eobuwie.pl, 4F, Intersport, Martes Sport, Wittchen, Tous, W.KRUK, Apart, YES, Douglas, Rossmann, Sephora, Inglot, Empik, RTV Euro AGD, JYSK, iSpot, Media Expert, home&you i Homla. Operatorem spożywczym galerii jest natomiast Carrefour. W centrum mieści się także fitness klub Zdrofit, 11-salowe kino Cinema City, a także 21 lokali gastronomicznych, które można znaleźć przy komfortowej strefie food court, w strefach relaksu na dachu, ale także przy alejach handlowych. Galeria Północna to centrum handlowe posiadające jeden z największych w stolicy ogród na dachu, w którym znajduje się m.in. unikalna w skali światowej tężnia solankow, ogromne murale, w tym 3D i place zabaw dla dzieci. W obiekcie można podziwiać także światowej klasy sztukę – w centralnym punkcie galerii wznosi się najwyższa w Polsce, 22-metrowa rzeźba ze stali nierdzewnej „Wir” autorstwa Oskara Zięty. To także pierwszy obiekt w Warszawie zaprojektowany z tak dużą troską o środowisko, co potwierdza certyfikat LEED (Leadership in Energy & Environmental Design) Gold.


Grupa GTC jest wiodącym inwestorem i deweloperem, który od 30 lat działa na największych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Firma wybudowała do tej pory 82 biurowce i centra handlowe o łącznej powierzchni 1,4 mln mkw.  Aktualnie, GTC zarządza portfelem 44 budynków oferujących 727 tys. mkw. przestrzeni do wynajęcia w największych miastach w Polsce, a także w Budapeszcie, Bukareszcie, Belgradzie, Zagrzebiu i Sofii. Od 2024 r. jest też właścicielem blisko 5,2 tys. lokali mieszkaniowych w Niemczech. Dodatkowo, GTC realizuje obecnie ponad 65 tys. mkw. powierzchni komercyjnej w pięciu projektach i posiada zapas gruntów, na których mogą powstać kolejne.

Akcje GTC S.A. notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu.

Informacja prasowa, 9.09.2025

Dodaj komentarz


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.