Nie poprzestawaj na graniu – zacznij pisać własne gry!

Z książki Twórz własne gry komputerowe w Pythonie dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem.

Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.

Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie informatyki.

A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?

Nauczysz się, w jaki sposób:

• Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy.
• Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki.
• Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame.
• Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy.
• Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi.
• Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych.
• Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.
Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie informatyki.
A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?

Al Sweigart to programista, zajmujący się nauczaniem programowania zarówno dzieci jak i dorosłych. Jego podręczniki do programowania można znaleźć na stronie https://inventwithpython.com/. Jest autorem bestsellerów Automate the Boring Stuff with Python i Scratch Programming Playground.

inventGames_cover09_pl

Twórz własne gry komputerowe w Pythonie

Autor/ Redaktor Al Sweigart
Format B5
Rodzaj oprawy miękka
ISBN 978-83-01-19322-5
Stron 400
Cena 69 zł
Termin wydania 5.05.2017 r.

Kategoria i podkategoria: informatyka (wybrana ze strony: http://www.ibuk.pl/eksiazki.html – kategorie znajdują się po lewej stronie, klikając na kategorię pokazują się podkategorie). Słowa kluczowe: gry komputerowe, Python, programowanie, dzieci, nauka programowania

Dodaj komentarz