DZIEŃ BEZ ŚMIECENIA, ALE Z JAKOŚCIĄ! Post published:11 maja 2022 Post category:Bez kategorii Post comments:0 Komentarzy Dzień Bez Śmiecenia, ale z jakością!11 maja startuje 16. edycja kampanii Dzień Bez Śmiecenia– #JAKOŚĆ MA ZNACZENIE!Dzień Bez Śmiecenia1, kampania edukacyjna realizowana przez Rekopol Organizację OdzyskuOpakowań ma już 16 lat. Podczas Dnia Bez Śmiecenia edukujemy społeczeństwo na tematodpowiedniej segregacji odpadów, ekologicznego stylu życia, odpowiedzialnych wyborów, którepozwolą cieszyć się pięknym, zdrowym środowiskiem nam i przyszłym pokoleniom. Od 16 lat uczymy,że odpowiednia segregacja odpadów jest ważna. W tym roku pokażemy, że również wiedza, jak torobić świadomie ma ogromne znaczenie – Jakość ma znaczenie. W tym roku stawiamy na #jakość wewszystkich aspektach. JAKOŚCIOWA SEGREGACJA odpadu, JAKOŚCIOWA INFORMACJA z rzetelnych źródeł wiedzy, JAKOŚCIOWA REKREACJA bo nauka przez zabawę to najlepsza forma nauki.Zaangażuj się!1. Pobierz tegoroczną wizytówkę akcji – kartkę elektroniczną Dnia Bez Śmiecenia, z naszego FBwww.facebook.com/dzienbezsmiecenia albo ze strony www.dzienbezsmiecenia.pl i przekazujją dalej – do przyjaciół, rodziny, znajomych i nieznajomych.2. Udostępnij kartkę u siebie na fanpage’u i zachęcaj do tego znajomych.3. Wejdź na nasz fanpage na facebooku www.facebook.com/dzienbezsmiecenia, polub goi zachęcaj do tego znajomych. Obserwuj nasz profil na Instagramie.4. Wejdź na nasz kanał na YouTube „Dzień Bez Śmiecenia”, wybierz dowolny z sześciunajnowszych filmików, w zależności od swoich preferencji, przekaż go jak największej liczbieosób, udostępnij na swoim fanpage’u na facebooku, lub gdziekolwiek uznasz za słuszne.5. Zorganizuj w swoim miejscu pracy, wspólnie z przyjaciółmi działania (konkurs, aktywność),które będą związane z tematyką Dnia Bez Śmiecenia. Oznaczje hasztagiem #JakośćMaZnaczenie i/lub #dzienbezsmiecenia lub wyślij do nas. Jeżelipotrzebujesz wsparcia – napisz do nas, a udzielimy potrzebnych informacjikontakt@dzienbezsmiecenia.pl6. Wejdź na stronę www.dzienbezsmiecenia.pl, sprawdź zakładkę Jakościowa Informacja,dowiedz się więcej o znaczeniu jakości surowca w recyklingu i przekazuj wiedzę dalej!7. Pobierz darmowe materiały edukacyjne ze strony www.dzienbezsmiecenia.pl8. Weź udział w konkursach! Już od 11 maja zapraszamy do udziału w konkursach z nagrodami,korzystania z praktycznej wiedzy i angażowania się we wspaniałą społecznośćeko-świadomych.1 1 DZIEŃ BEZ ŚMIECENIA to kampania prowadzona od 2007 roku przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. Współorganizatorami akcji są Akcjonariusze firmy.To pomysł wypracowany przez młodzież z kilkunastu krajów współdziałających w ramach międzynarodowego programu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży”, przedsięwzięciafirmowanego przez PRO EUROPE (organizację zrzeszającą działające w ramach systemu Zielonego Punktu organizacje odzysku).Celem akcji jest propagowanie prawidłowych zasad segregowania odpadów opakowaniowych, promowanie proekologicznych postaw i ochrony środowiska. Uczymy przede wszystkimświadomej segregacji odpadów w gospodarstwach domowych i uświadamiamy, że nasze odpady to wartościowe surowce wtórne.11 maja nie drukujemy ulotek i plakatów, zamiast tego tworzymy specjalnie na tę okazję kartkę elektroniczną, która informuje o akcji i zachęca do przeczytania informacji na tematsegregowania odpadów i ciekawostek. Kartkę rozsyłamy do kontrahentów, partnerów, przedsiębiorców, znajomych.• co roku inna kartka (zamieszczana na stronach internetowych kilkuset gmin w Polsce, stronach firmowych, w mediach).• co roku nowe materiały edukacyjne do pobrania online: www.dzienbezsmiecenia.pl/edukacja/materialy-do-pobrania• co roku kilkadziesiąt tysięcy uczestników• co roku inne hasło• co roku wiele wydarzeń partnerskich i wspierających (organizowanych przez operatorów komunalnych, przedsiębiorców, szkoły, gminy)co roku duże zainteresowanie mediów1 Raport „Ziemianie Ataktują” za 2020r., Global Compact, Kantar, Lata Dwudzieste, s.241 Raport „Ziemianie Ataktują” za 2020r., Global Compact, Kantar, Lata Dwudzieste, s.231 Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej_polskiej_2009 i 20209. Wszystkie swoje aktywności oznacz hasztagiem #JakośćMaZnaczenie i/lub#dzienbezsmiecenia.A najważniejsze – zrób odpadowy rachunek sumienia! Czy zawsze wrzucasz odpady do odpowiedniegopojemnika? Czy jakościowa segregacja jest dla Ciebie już nawykiem? Papier do niebieskiego, plastiki metal do żółtego, szkło do zielonego, bioodpady do brązowego… te zasady zna zapewne każdyz nas. Czy jesteśmy jednak świadomi jak istotne są nasze codzienne wybory dla powodzenia procesurecyklingu? Podczas Dnia bez Śmiecenia cały czas przypominamy nie tylko o kolorach pojemników,lecz także wskazujemy na rolę jakości naszej segregacji. Zmieszanie szkła ceramicznegoz opakowaniowym może uniemożliwić recykling, wyrzucony do niebieskiego karton po sokumoże spowodować zabrudzenie zbieranego tam papieru, a niedopałek w butelce PET powoduje,że staje się ona śmieciem, a nie surowcem wtórnym.„To właśnie w zeszłorocznej edycji kampanii „Odpady to nie śmieci – to surowce” uświadamialiśmy,że każdy odpad naprawdę może stać się surowcem, jeśli tylko zostanie odpowiednio posegregowany.W tym roku, idziemy o krok dalej, bowiem liczy się nie tylko gdzie trafia odpad, ale także jak z nimpostąpimy zanim trafi do odpowiedniego pojemnika. W tegorocznej kampanii do rozmowy na tematjakościowej segregacji zaprosiliśmy ekspertów. Na naszej stronie internetowej będzie można przeczytaćwywiady z recyklerami poszczególnych frakcji odpadów, bo gdzie lepiej szukać odpowiedzi,jak u źródła?” – mówi Michał Mikołajczyk z RekopoluTegoroczne, jak i zeszłoroczne materiały są cały czas dostępne na stronie i oczywiście serdeczniezachęcamy do zaangażowania się!Więcej informacji: www.dzienbezsmiecenia.pl, www.facebook.com/dzienbezsmieceniawww.instagram.com/dzienbezsmiecenia365/Zachęcamy do kontaktu,Maria JędrzejewskaKoordynator ProjektuSpecjalista ds. Komunikacji MarketingowejRekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.tel. (22) 550 09 78 , kom. 515 305 621e-mail: m.jedrzejewska@rekopol.pl Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedziCommentEnter your name or username to comment Enter your email address to comment Enter your website URL (optional) Zapisz moje dane, adres e-mail i witrynę w przeglądarce aby wypełnić dane podczas pisania kolejnych komentarzy.